بعد از تمیز کردن یخچال به چه نکاتی باید توجه کرد ؟
نوشته شده توسط : ahora

نحوه عیب یابی یخچال های بوش

در صورتی که یخچال بوش شما دچار مشکل شده است بهتر است با حفظ خونسردی گام گام موارد مختلف را بررسی کرده و تلاش کنید تا ایراد مربوطه را پیدا کنید. برای این که تعمیرات یخچال بوش به خوبی انجام شود ابتدا بهتر است معایب یخچال بوش و دلیل کار نکردن یخچال و فریزر را پیدا کنید. لیست علائم رایج را مرور کنید، سپس علل احتمالی را برطرف کنید. علاوه بر این، توصیه می شود دفترچه راهنمای یخچال خود را برای نکات عیب یابی مرور کنید. با خرید از فروشگاه های معتبری مثل فروشگاه لوازم خانگی بوش آلمان می توانید از خدمات پس از فروش یخچال های بوش مطمئن باشید.

بررسی برق یخچال

در مرحله اول برق ورودی به یخچال را کنترل کنید. تامین نشدن برق برای دستگاه ممکن است یکی از معایب یخچال بوش باشد که به آسانی می توانید آن را برطرف نمایید. بررسی کنید که یخچال یا فریزر شما از پریز برق جدا نشده باشد. اگر به برق متصل است، بررسی کنید که خروجی هنوز برق مناسب برای یخچال را تأمین می کند. در صورتی که صفحه نمایش دستگاه چیزی نمایش ندهد به احتمال خیلی زیاد برق یخچال قطع شده است.

بررسی درب یخچال

بررسی درب یخچالبررسی درب یخچال

در صورتی که درب یخچال به طور کامل بسته نشده باشد، صدای هشدار یخچال به صدا در خواهد آمد. با شنیدن سیگنال هشدار، اطمینان حاصل کنید که درب باز نمانده باشد. واشر را در امتداد لبه درب بررسی کنید. واشر باید باعث بسته شدن درب یخچال شود. اگر مهر و موم معیوب باشد، هوا خارج می شود و باعث می شود سیستم خنک کننده بیش از حد کار کند. اگر در واشر احساس خیسی یا یخ زدگی می کنید، این می تواند مشکل شما را نشان دهد. می توانید برای تعویض واشر اقدام کنید.

افزایش دمای یخچال و کارکرد موتور

گاهی سیگنال هشدار دهنده به دلیل افزایش دمای یخچال به صدا در می آید و این یعنی غذای منجمد می تواند در معرض خطر باشد. در صورت افزایش دمای آن، تنظیمات دما را تصحیح کنید. ترموستات یخچال را نیز بمنظور یافتن معایب یخچال بوش بررسی کنید تا به طور تصادفی تنظیم نشده باشد. موتورهای یخچال حداقل 80 درصد از زمان و حتی بیشتر در روزهای گرم کار می کنند. اگر مقدار زیادی غذا اضافه شده باشد یا درب آن باز مانده باشد، برای خنک ماندن باید بیشتر کار کند. منظم نگه داشتن غذای خود و بستن درها در اسرع وقت از پرکاری آن جلوگیری می کند. اگر یخچال شما خیلی گرم است، احتمالاً کویل های کندانسور کثیف است. حداقل دو بار در سال آن ها را با جاروبرقی و اتصال نازل برس تمیز کنید.

اندازه گیری دمای یخچال

اندازه گیری دمای یخچالاندازه گیری دمای یخچال

وقتی می خواهید بفهمید تنظیمات دمای یخچال چه مشکلی دارد، دماسنج ابزار خوبی است. یک یا دو روز یک دماسنج یخچال را در ناحیه اصلی یخچال آویزان کرده و دیگری را در ناحیه فریزر قرار دهید. دامنه ای از 36 تا 38 درجه فارنهایت برای سرد نگه داشتن غذا ایده آل است. در صورت لزوم، دما را تنظیم کنید یخچال شما ممکن است دارای کنترل درجه حرارت دوم برای محفظه ها یا کشوها باشد، در این صورت این قسمت ها را نیز بررسی کنید.

ریست کردن تنظیمات یخچال

گاهی اوقات برخی معایب یخچال بوش را با ریست کردن آن می توان برطرف کرد. برای تنظیم مجدد یخچال، آن را به مدت 30 تا 45 دقیقه از برق بکشید و سپس دوباره به برق وصل کنید. به این حالت تنظیم مجدد سخت (hard) می گویند و معمولاً اکثر یخچال ها را ریست می کند. با این حال، توجه داشته باشید که این باید به عنوان آخرین چاره استفاده شود.

تنظیمات فیلتر آب یخچال بوش

تنظیمات فیلتر آب یخچال بوشتنظیمات فیلتر آب یخچال بوش

اگر فیلتر آب خود را قبل از این که چراغ هشدار آن روشن شود تغییر داده اید، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. برای این کار منو را فشار دهید و سپس وارد قسمت تغییر فیلتر شده و آن را فشار دهید تا صفحه نمایش به 0 تغییر کند. 0 به معنی تنظیم مجدد فیلتر آب است در حالی که 1 به این معنی است که تایمر فیلتر آب هنوز در حال کار است. برای راهنمایی بیشتر می توانید از دفترچه راهنمای ساید بای ساید بوش، نیز استفاده کنید.

اشکال در یخ ساز

اگر یخ ساز یخ تولید نمی کند، بررسی کنید که منبع تغذیه روشن باشد. با استفاده از نمایشگر یخچال صحت کار کردن یخ ساز را چک کنید. برنامه خودآزمایی در برخی از دستگاهها وجود دارد که از آن می توان برای شناسایی معایب یخچال بوش استفاده کرد. مراقب نمایشگر باشید که چه خطایی را نشان می دهد در صورت نیاز این خطا را با پشتیبانی بوش در میان بگذارید. پر شدن سطل یخ ممکن است چهار روز طول بکشد، اگر همه چیز مرتب به نظر می رسد، اما یخ خارج نمی شود ، بازوی بیرون انداز احتمالاً گیر کرده است.

یخ زدن داخل یخچال

یخ زدن داخل یخچالیخ زدن داخل یخچال

گاهی اوقات داخل یخچال یخ ایجاد شده و یا برخی مواد غذایی یخ می زنند. اگر در قفسه ها یا غذاهای داخل یخچال خود متوجه لایه های یخ زدگی شدید، این مشکل را جدی بگیرید و بلافاصله برای رفع آن اقدام کنید، زیرا رطوبت بیش از حد باعث خراب شدن غذاها و حتی رشد کپک می شود و مسئله بهداشتی ایجاد می شود. البته باید توجه کرد که بعضی از یخ زدن ها طبیعی است، اما یخ زدن بیش از حد می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد. ابتدا بررسی کنید که درب به درستی بسته شده باشد. اگر هیچ مشکلی در مهر و موم درب وجود ندارد، برای شناسایی مشکل ممکن است نیاز به پشتیبانی بوش باشد.

فرایند یخ زدایی

اگر بیش از حد یخ در فریزر شما جمع شده باشد، می تواند به داخل یخچال شما نیز نفوذ کند. برای یخ زدایی، محفظه را خالی کنید، اجازه دهید یخ ذوب شود. برای پاک کردن آب از حوله استفاده کنید. برای ذوب سریع تر یخ ها می توانید از سشوار نیز استفاده کنید.

نور و لامپ یخچال

نور و لامپ یخچالنور و لامپ یخچال

اگر لامپ یخچال شما کار نمی کند، ممکن است به طور تصادفی یخچال را از برق کشیده باشید. پریز برق را بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز متصل است یا از جای خود خارج شده است. همچنین برخی یخچال ها دارای عملکرد “خاموش کردن خودکار” هستند ، به این معنی که اگر بیش از 10 دقیقه درب را باز بگذارید ، چراغ خاموش می شود. اگر بعد از بستن و باز کردن درب ، چراغ یخچال شما روشن شود ، احتمالاً به درستی بسته نشده است. اگر هیچ یک از این تعمیرات سریع کارساز نبود، لامپ یخچال شما سوخته است و باید تعویض شود.

ایجاد سر و صدا

کمی سر و صدا در یخچال ها کاملا طبیعی است. سر و صدا عمدتا هنگام پر شدن یخ ساز ایجاد می شود. این صدا از دهانه شیر آب می آید. وقتی یخ ذوب شود، صدای آب جاری نیز ممکن است ایجاد شود. هنگامی که فن ها با دما تنظیم می شوند، نیز ممکن است صدا ایجاد شود. اگر هنگام باز کردن یخچال و فریزر سر و صدا بلندتر می شود، بهتر است فن آن را تعویض کنید. اگر صدا از پایین یخچال می آید، ظرف تخلیه یخ را بررسی کنید. اگر به خوبی در جای خود نباشد، ممکن است صدا ایجاد کند.

عیب یابی یخچال های توکار

عیب یابی یخچال های توکارعیب یابی یخچال های توکار

عیب یابی محصولات توکار ممکن است دشوار تر از یخچال های معمولی باشد. با این حال، مشکلاتی که می توانند بوجود آیند مشابه هم هستند. یافتن منبع مشکل سریع ترین راه برای تعمیر است. بنابراین، قبل از این که با یک تکنسین تماس بگیرید، اجزای سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید خودتان اصلاح کنید.

اقدامات لازم در فاصله تعمیر یخچال

در صورتی که معایب یخچال بوش مشخص شد در فاصله زمانی که طول می کشد تا یخچال تعمیر شود باید اقداماتی را انجام دهید تا از فاسد شدن مواد غذایی موجود در یخچال جلوگیری کنید. اولین کاری که باید هنگام خراب شدن یخچال انجام دهید این است که از سیستم سرمایشی منزل خود استفاده کنید تا دمای مواد غذایی که در یخچال نگه داری می شده اند را همچنان پایین نگه دارید. در صورتی که مقداری یخ در اختیار دارید می توانید آن ها را به صورت کیسه های یخ در اطراف مواد غذایی مورد نظر قرار دهید. بهتر است تا جایی که امکان دارد از این مواد غذایی استفاده کرده و آن ها را پخت کرده و مصرف کنید.

مدت زمانی که غذاها سالم می مانند

مدت زمانی که غذاها سالم می مانندمدت زمانی که غذاها سالم می مانند

غذای باقیمانده در یخچالی که در حال کار نیست و خاموش شده است، در صورت باز کردن آن، تقریباً چهار ساعت یا کم تر خنک خواهد ماند. اگر دسترسی به سیستم سرمایشی یا یخ ندارید، تا حد ممکن درب یخچال را بسته نگه دارید. این فاصله زمانی چهار ساعته می تواند برای شما فرصتی باشد تا یخ کافی را فراهم کنید. اگر معایب یخچال بوش مربوط به قسمت فریزر بود و فریزر خاموش شد، غذا در قسمت فریزر ماندگاری بیشتری خواهد داشت ( 24 ساعت یا بیشتر بدون برق، با فرض اینکه درب فریزر به طور مکرر باز نشود ) ، این زمان به پربودن فریزر بستگی دارد. هرچه غذاهای منجمد درون فریزر بیشتر باشد، فریزر مدت زمان بیشتری خنک می ماند. اگر غذای منجمد هنوز بلورهای یخ داشته باشد یا دمای داخلی آن زیر 40 فارنهایت باشد، میتوان با اطمینان از سالم بودن، دوباره آنها را فریز کرد.

بررسی غذاهای فاسد شدنی

فاسدشدنی به این معنی است که غذا به یخچال نیاز دارد وگرنه خراب می شود. شیر، گوشت و ماهی چند نمونه از غذاهای فاسدشدنی هستند. غذاهای پخته یا آماده نیز فساد پذیر هستند. برخی از غذاها مانند میوه ها و سبزیجات خام، نان و چاشنی ها مدت ها پس از خاموش بودن یخچال ایمن هستند. آزمایش دمای داخل یخچال و غذاها نیز به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که غذاها سالم مانده اند. اگر درجه حرارت بیش از دو تا4 ساعت به بیش از 40 درجه فارنهایت برسد، غذاها باید دور ریخته شوند. زیرا در این صورت، باکتری های مضر ممکن است تکثیر شده و غذا را فاسد کنند.

نکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آن

نکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آننکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آن

شما نمی توانید غذای خود را در بشقاب کثیف یا ظرف کثیف قرار دهید بقایای به جا مانده از آن می تواند باکتری ها و کپک هایی باشد که مواد غذایی موجود در یخچال را در معرض خطر قرار می دهد. بوی مواد غذایی خراب می تواند در محتوای یخچال شما نفوذ کند. تمیز کردن صحیح یخچال و فریزر، آن را برای ذخیره مواد غذایی ایمن کرده و به جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا کمک می کند.

تمیز کردن یخچال

در صورت چسبناک بودن، بطریها و ظروف را با پارچه مرطوب پاک کنید. هرچیزی را که بوی بد می دهد و به نظر می رسد خراب است یا تاریخ مصرف آن گذشته است، دور بریزید. کشوها و قفسه های قابل جابجایی را بیرون بیاورید. آنها را با آب گرم و مواد شوینده ظرف در سینک بشویید. یک قاشق غذاخوری محلول سفید کننده را به یک گالن آب گرم اضافه کنید. قسمت های قابل جداشدن را با آب و محلول سفید کننده بشویید و اجازه دهید تا در هوا خشک شوند. سرکه سفید را با مقدار مساوی آب گرم در یک ظرف مخلوط کنید. کل یخچال، داخل و خارج، از جمله جلو و پشت دسته ها را پاک کنید. یک یا دو قاشق چای خوری جوش شیرین را روی لکه های لجباز یا غذای گیر کرده بپاشید. برای بار آخر یخچال را پاک کنید و اجازه دهید هوای یخچال خشک شود.

نکات مهم پس از تمیز کردن یخچال

اگر برق را قطع کرده اید آن را دوباره وصل کنید. در را ببندید و اجازه دهید دوباره یخچال سرد شود. ممکن است دو یا سه ساعت طول بکشد تا دوباره به دمای مناسب برسد. فن خنک کننده و سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید. این ها به طور معمول از پایین یخچال خارج می شوند و برای تنظیم دمای یخچال مهم هستند. اگر خاک یا گرد و غبار اضافی جمع شود ، این اجزا نمی توانند کار خود را به طور موثر انجام دهند. با استفاده از یک پارچه مرطوب ، خاک جمع شده را با یک پارچه نرم پاک کنید و این موارد را همیشه تمیز نگه دارید.





:: برچسب‌ها: معایب یخچال بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: